м. Соледар, Донецька обл. 

 о ф і ц і й н и й  с а й т
Ви увійшли як Гість

Соледарська загальноосвітня школа
I-III ступенів
13 з поглибленим вивченням англійської мови

  




 

РЕЛАКСАЦІЙНІ ВПРАВИ

«У складних умовах навчальної діяль­ності, наприклад, під час контрольних робіт, іс­питів, фізичної підготовки, в учнів часто виникає необхідність здійснити вольову мобілізацію. У цьо­му випадку можуть виявитися зручними в засто­суванні експрес-методи, які дозволять вирішити якесь власне завдання. Ці прийоми вольової са­морегуляції взяті зі шкіл східних єдиноборств.

 «Вольовий подих»

Прийміть вихідне положення стоячи, розслабтеся, встановіть глибокий, рівний подих. Потім, дихаючи рівно й спокійно, одночасно під­німіть руки до рівня грудей долонями нагору, зі­гніть їх у ліктях і відведіть лікті назад. Після цього зробіть спокійний видих з одночас­ним повільним опусканням рук долонями донизу. Під час видиху послідовно напружуються м’язи рук, плечового пояса, живота, ніг. Мож­на уявити, що руки, що опускаються, пресують повітря, що перебуває в легенях, і направляють його долілиць, у землю. Після закінчення види­ху напруга м’язів припиняється. Вправа повторюється до появи впевненості у своїх силах і готовності організму діяти з максималь­ною віддачею.

Вправа «Збудливий подих»

 Прийміть вихідне положення стоячи, розслабтесь, установіть рівний, глибокий подих, одночасно піднімаючи руки нагору й схрещуючи їх перед собою. Після цього, напружуючи всі м’язи тіла, особли­во м’язи живота, різко відкривши рот, опускаю­чи руки через сторони , зробіть видих. Наприкінці видиху зберіться із силою й різко виштовхніть із легенів залишок повітря. Під час видиху видайте гортанний звук. Вдих і видих робіть повільно. Трикратне повторення цієї вправи дозволяє мо­білізувати сили й активізувати діяльність.

Вправа «Приємно згадати»

 Вправа заснована на використанні та­кого механізму психічної саморегуляції, як само переконання. У випадку непевності у своїх силах при вирішенні будь-якого завдання рекоменду­ється уявити й проаналізувати досвід успішного розв’язання аналогічних проблем у минулому. Зрештою потрібно твердо сказати собі: «Я вирі­шував завдання й складніше, вирішу й це!».

Ці вправи необхідно засвоїти з учнями під час занять. Далі варто повідомити учням про те, що вправи, з якими вони ознайомилися під час за­нять, бажано використовувати щодня в процесі підготовки до занять у школі, під час підготов­ки до іспитів.

«Контраст»

Вправу «Контраст» засновано на «законі маят­ника»: мимовільне розслаблення тієї або іншої групи м’язів за допомогою її напруги. Щоб роз­слабити, наприклад, стопи й гомілки, потрібно викликати у відповідних м’язах напругу, ви­тягнувши ноги й із силою потягнувши носки на себе. Можна розслабити область навколо рота, попередньо із силою стиснувши для цього губи. Можна розслабити стегна, якщо перед цим нада­вити стопами на підлогу, ніби силкуючись під­няти себе зі стільця.

Зусилля, з яким виробляється попередня на­пруга, не має бути граничною. Деякі групи м’я­зів під час робо­ти з вправами типу «Контраст» вимагають особ­ливо обережного й м’якого вико­нання. Так, на­приклад, зовсім неприпустиме значне напруження очних м’язів, а для людей, які не займаються спортом, — і м’язів черевного преса. Якщо якась вправа ви­кликає неприємні або хворобливі відчуття, кра­ще зовсім відмовитися від її виконання.

Під час виконання вправ, що навантажують м’язи обличчя, в учасників може виникати по­чуття незручності один перед одним. Зазвичай воно виражається в нападах сміху, відмові від занять, відмові від окремих вправ або в марних спробах виконати завдання, не втрачаючи при цьому «належного» виразу обличчя. Особливо часто це трапляється в групах, сформованих зі знайомих між собою людей. Опір і невдово­лення можна запобігти або значно послабити, якщо виконувати вправи тільки із заплющени­ми очима. Ще радикальніше розв’язання про­блеми — вимкнути світло під час виконання таких вправ.

Ведучий. Сядьте зручніше. Стисніть праву руку в кулак. Стискайте міцніше, майже з максималь­ним зусиллям! Через 10-12 секунд вільно опус­тіть руку на стегно, заплющіть очі й прислухай­теся до відчуттів у кисті й правому передпліч­чі. Сконцентруйтеся на цих відчуттях протягом трьох хвилин. Повторіть вправу ще раз.

 

«Уявна картина»

Інструкція. Сядьте зручніше, не напружуючи м’язів. Не схрещуйте руки, ноги або кисті рук. Відпочивайте, дайте вашому тілу розслабитися.

Глибоко вдихніть, втягуючи повітря поступово через ніс, поки легені не наповняться.

Видихніть поступово, теж через ніс, поки повніс­тю не звільните легені. Спробуйте робити це рит­мічно. Не стискайте й не видихайте все разом.

Або

«Ресурсні образи»

 Згадайте або придумайте місце, де ви почували б себе в безпеці й вам було б спокійно. Це може бути квітучий луг, берег моря, галяви­на в лісі, освітлена теплим літнім сонцем. Уявіть собі, що ви перебуваєте саме в цьому місці. Від­чуйте пахощі, прислухайтеся до шелесту трави або шепоту хвиль, подивіться навколо, дотор­кніться до теплої поверхні піску або шорсткого стовбуру сосни. Намагайтесь уявити це як мож­на чіткіше, у дрібних деталях.

Спочатку вправа буде даватися важко, тому нею можна оволодіти вдома, у тиші, перед сном або перед підйомом, якщо є час.

Щоб не боятися спізнитися, виділіть собі 20-30 хвилин (цього часу цілком достатньо) і поставте будильник, щоб не думати про час. У міру оволодіння технікою, посилення обра­зів ви зможете використовувати її в стресових ситуаціях.

«Способи зняття нервово-психічної напруги та як управляти своїми емоціями»

Коли ви відпочиваєте між заняттями під час під­готовки до іспитів, іноді важливо витратити на це мало часу, але відпочити максимально. Я пе­релічу деякі способи, а ви можете вибрати ті, які підійдуть вам. От ці способи:

  • спортивні заняття;
  • контрастний душ;
  • прання білизни;
  • миття посуду;
  • своє напруження вкласти у жмакання газет­ного аркуша, зробити цю кульку якнаймен­ше й закинути подалі. Іншу газету порвати на дрібні шматочки, потім викинути на смітник. З іншої газети зліпити свій настрій. Зафарбу­вати газетний розворот (малювання плямами, пальчикове малювання гуашшю);
  • потанцювати під музику, голосно проспівати свою улюблену пісню;
  • погуляти в тихій місцевості на природі.

Негативні емоції заважають нам приступитися до роботи або продовжувати роботу, заважають зібратися з думками. Як можна допомогти собі в ситуації, коли ви вже відчуваєте ці емоції?

  • Можна розрядити свої емоції, висловившись тим людям, які зрозуміють і поспівчувають.
  • Якщо ти один, можеш побити подушку або вичавити мокрий рушник — це допоможе роз­слабитися, тому що зазвичай під час негатив­них емоцій більша частина енергії збираєть­ся в м’язах плечей, у верхній частині рук і в пальцях.
  • Зробити будь-які спонтанні звуки — напру­ження може бути «замкнено» у горлі.

Можна використовувати такий прийом, як подих: три-чотири коротких видихи поспіль, потім така ж кількість коротких вдихів.

 




Куди звертатися по допомогу у випадку проявів насильства?

   Насильство в сім’ї – будь-які умисні дії фізичного, сексуального, психологічного чи економічного спрямування одного члена сім’ї по відношенню до іншого члена сім’ї, якщо ці дії завдають йому моральної шкоди, шкоди його фізичному чи психічному здоров’ю.

   Відповідно до Закону «Про попередження насильства в сім’ї» насильство буває фізичним, сексуальним, психологічним (шляхом словесних образ або погроз, переслідування, залякування) чи економічним (умисне позбавлення житла, їжі, одягу та іншого майна чи коштів, на які постраждалий має передбачене законом право, що може призвести до його смерті, викликати порушення фізичного чи психічного здоров’я).

Безвиході не буває

   Пам’ятай: ти маєш право на особисті почуття, друзів, думки, секрети. Забезпечити їжею, одягом, навчити доглядати за собою, піклуватися про тебе у разі хвороби – обов’язок дорослих. Із твоєю любов’ю до матері (батька) мають рахуватися, навіть якщо родина неповна чи ти живеш із вітчимом (мачухою). Ніхто не повинен тебе гнобити - ні рідні батьки, ні опікуни.

   Не поспішай втекти з дому, не шукай способу помститися, а тим більше – вкоротити собі віку. Якщо вважаєш, що саме твій випадок – класичний зразок насильства, то обов’язково звертайся по допомогу.

   Першим кроком до подолання проблеми насильства в родині має стати її усвідомлення. Кожен, хто потерпає від насильства має сказати "Ні!" насильству у власній родині Не дозволяйте нікому принижувати та ображати вас! Ви маєте право на безпечне життя без знущань та страху!


Звернись по допомогу

Психологічні та юридичні консультації з питань запобігання насильству, ви можете отримати на Національній «гарячій лінії» Міжнародного жіночого правозахисного центру «Ла Страда-Україна»:

8 800 500 33 50 (всі дзвінки в межах України безкоштовні);

(+38 044) 205 36 94 (для дзвінків з Києва та з-за кордону);

386 (з мобільних телефонів для операторів КиївСтар та МТС).

Консультації електронною поштою: info@lastrada.org.ua

Зверніться до Міністерства у справах сім’ї, молоді та спорту – спеціального уповноваженого органу виконавчої влади з питань попередження насильства в сім’ї   (044) 279 09 81


Всеукраїнський телефон довіри 8-800-500-21-80
Служба у справах неповнолітніх 44-03-78
Міський Центр практичної психології та соціальної роботи 44-15-50
Служба Довіри (практичний психолог ЗОШ № 13) 44-30-28

Якщо ж необхідно терміново припинити насильство, ви можете зателефонувати в міліцію – «102».


ТЕЛЕФОНИ «ГАРЯЧИХ  ЛІНІЙ»

Установа Телефон
Урядова «гаряча лінія»

0 800 507 309; 0 800 507 506

Державна служба зайнятості

0 800 505 060 (зі стаціонарного); 730 – з мобільного

Національна дитяча  «гаряча лінія»

(безкоштовно)

0 800 500 225 (зі стаціонарного), 772 (з мобільного Київстар та Лайф) Інформаційні, психологічні та юридичні консультації.Анонімно і конфіденційно

Національна «гаряча лінія»  з протидії домашньому насильству, торгівлі людьми та гендерній дискримінації (безкоштовно)

0 800 500 335 (зі стаціонарного ), 386 (з мобільного)

Національна гаряча лінія з протидії торгівлі людьми та консультування мігрантів (консультації надаються на засадах анонімності та конфіденційності; безкоштовно)

0 800 505 501 (зі стаціонарних), 527 (з номерів Київстар, МТС, life:)) ПН-ПТ 10:00 –21:00, СБ 10:00–18:00.

Інформаційне, юридичне та психологічне консультування (Гарячі лінії обслуговуються Центром “Ла Страда-Україна”)

0-800-500-335 (зі стаціонарних), 386 (з мобільних телефонів) з понеділка по п’ятницю з 10:00 до 16:00

Міські установи

 
Відділ освіти Артемівської міської ради

44-15-51

Центр практичної психології і соціальної роботи

44-15-50

Управління молодіжної політики та у справах неповнолітніх

44-01-64

Центр соціальної служби

44-03-78

Шкільні номери

44-30-26
Електронна скринька "Пошти Довіри"

Poshtadovira-soledar.osh13.mail.ru




Своє звернення Ви можете залишити, заповнивши нижченаведену форму.

Отримана нами інформація має конфіденційний характер.

Відповідь ми надсилаємо в термін 1 тижня від дати звернення на Вашу електронну адресу, вказану в форміі.

«Електронна пошта Довіри» працює цілодобово. 

Ваше ПІБ *:
E-mail:
Тема повідомлення:
Текст повідомлення *:
Код безпеки *:

 

Пришкільний табір

Допоможи дитині

Гаряча лінія
Сторінка facebook

 

Підпишись на канал
Пошук на сайті
Нотатки сьогодення

Ячмінь Наталія

«Я - КВЕСТЕР»

Що наше життя? Гра… Цей вислів відомий всім. А життя вчителя, на мою думку, – це гра «квест»! Слово цікаве… Та, можливо, не всім знайоме. Квест(з англійської «quest» - пошук, пошуки пригод ) – це гра з пригодами, де потрібно розв’язувати задачі для пересування за сюжетом. Є мета, до якої можна наблизитися, відгадавши загадки-головоломки, подолавши перешкоди. Кожна головоломка - це ключ до наступного етапу. Квестер- гравець в один з видівквеста. Моя професія- це той самий квест! А я – квестер: на кожному етапі відбувається усвідомлення пережитого, пройденого, вивченого, незрозумілого… Отримано код ( підказку - вузлик на пам’ять)… І знову - рух вперед, де мене чекають нові пригоди, нові загадки, нові перепони! 4 роки минають - сюжет закінчується, склад команди змінюється. І знову початок, тільки сюжет і пригоди інші… Запитаєте: «А де ж мета? Яскравий фінал? Нарешті, скарб чи винагорода?» Відповідаю: « Це - мої вчорашні «жовторотики», а сьогодні - «пташенята», які мають крильця, летіти далі ». Випурхнули… Залишивши «скарби життєвого досвіду» – вузлики на пам’ять… 1 клас. На старт!Увага! Марш!Квест розпочато… «Перше» 1 Вересня… Хвилювання та 100-відсоткова готовність!!! Календарно-тематичне планування – складено, відповідно до навчальних програм, комплект канцелярії – придбано, нові надії – переповнюють серце. Моя мета - подарувати маленьким людям щастя, радість пізнання, нові відкриття, перемоги в процесі вивчення нового, а також, знайти нових друзів. Навчальний рік сповнений загадок. Як зробити так, щоб Микита всидів, хоча б хвилин 10 на стільчику, Ромчик не чіплявся мамі за ногу, коли залишається у приймальні (1 клас при дитячому садочку), Марко не плакав від того, що його олівці лежать не так, як слід, Ілля не викрикував постійно: «Я, я знаю!!!» В'яжемо кріпкий вузлик - віра в кожну дитину, терпимість, розуміння того, що я – мама в n- n-n-ступені! 2 клас. ½ квесту!!! На меті – крокування сходинками початкової школи догори. І знову головоломки ! Які уроки цікаві? Обираємо нестандартні! Як вивчити таблицю множення? Долучивши батьків! Скільки часу потрібно для того, щоб навчилися заповнювати щоденник? Кожному – своє. «А в мене випав зуб!» - знову галасує Ілля на весь клас. І всі починають пригадувати , як же це відбувалося з ними, заспокоюють Іллюшу. А навчально-виховний процес продовжується... У класі оселяється світлячок Добрик, який має ліхтарик. А з ним усвідомлення, що я – той самий ліхтарик, який повинен весь час горіти, а не жевріти. В'яжемо знову вузлик – додавай життя до кожного шкільного дня, світи! 3 клас. Переведемо подих… Мета - нові очікування.Завдання стають складнішими… Чим будеш, учителю, дивувати своїх «дорослих» малят? Як припинити «інтриги» дівчаток? Де знайти «золоту» середину між бажанням учитися та лінощами? Знову дзвенить дзвоник, а ми ще не все обговорили. Завтра знову будемо обмінюватися думками. Ми все подолаємо, коли між нами буде взаєморозуміння, довіра, жага до знань. Новий вузлик – збагни свою місію! Усвідомлюю, що я - не зайва, а потрібна людина! 4 клас. Нарру Еnd. «Час, зупинись!» - благаю… Щемить у грудях. Знову хвилювання та 100-відсоткова готовність!!! Усі епізоди гри промайнули перед очима. Коротенький відрізок довгого шляху вихованцями пройдено. Мій квест ось-ось закінчиться: «пташенята» вилетять з гніздечка, яке для них стало замалим. Шалва Олександрович Амонашвілі говорив: «Поспішайте, діти, будемо вчитися літати». Вірю в Вас, мої любі! Летіть! Останній вузлик – віра в себе! Робота, творчість, гра продовжуються. Урешті - решт, Я – Учитель! І не просто Учитель, а Учитель – квестер! P.S. Кодові слова: «Я люблю свою професію…Люблю за таємниці, які вона зберігає, за мудрість, якою наділяє з часом, за те, що змушує мене рухатися ВПЕРЕД!
Статистика сайту
Соледарська ЗОШ 13 © 2017
Безкоштовний хостинг uCoz