|


|
проект "ВЧИМОСЯ ЖИТИ РАЗОМ"
слідкуй за перебігом тренінгів у розділах
|
- Про реалізацію проекту «Вчимося жити разом» у дошкільних і загальноосвітніх навчальних закладах у 2016 році
Повідомляємо, що з 1 вересня 2016 року вiдповiдно до наказу Mіністерста освiти i науки вiд 11.01.2016 №5 "Про затвердження плану заходiв з реалiзацii спiльного проекту "Вчимося жити разом", що реалiзується з Громадською органiзацiєю "Дитячий фонд "Здоров'я через ocвiтy" у партнерствi з Європейським Союзом i Представництвом дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ), у межах iнiцiативи Європейського Союзу "Діти миру" у навчальних закладах Днiпропетровської, Донецької, Запорiзькоi, Луганської та Xapкiвcькoї областей починає впроваджуватися проект "Вчимося жити разом" (компонента "Ocвіта на основі життєвих навичок").
Основною метою проекту є сприяння адаптації тимчасово переміщених дітей та підлітків у приймаючих громадах довкола зони конфлікту на сході України через розвиток життєвих навичок та надання психологічної та соціальної підтримки дітям та підліткам, які постраждали внаслідок конфлікту в Україні.
У рамках проекту педагогічні працівники за допомогою інноваційних методик створюватимуть сприятливу психологічну атмосферу та розвиватимуть у вихованців і учнів життєві навички, які підвищують у дітей стійкість у складних життєвих обставинах, сприяють їх адаптації у нових навчальних закладах.
З метою визначення ефективності реалізації проекту у базових загальноосвітніх навчальних закладах у вересні та грудні 2016 року відбудеться онлайн опитування учнів 4-10 (11)-х класів. Опитування здійснюватиметься за посиланням http://opros.autta.org.ua
Терміни проведення онлайн опитування:
- первинне - з 20 по 30 вересня 2016 року;
- кінцеве - з 10 по 20 грудня 2016 року.
Більш детальна інформація у листі Міністерства освіти і науки України від 08.09.2016 року № 2/2-14-1471-16.
- У вересні 2016 року педагоги розпочинають впровадження проекту "Вчимося жити разом"
До проекту долучилися 9 базових загальноосвітніх навчальних закладів Бахмутського району. Підготовлені вчителі за допомогою інноваційних методик створюватимуть сприятливу психологічну атмосферу та розвиватимуть в учнів життєві навички, які підвищують у дітей стійкість у складних життєвих обставинах, сприятимуть адаптації в нових навчальних закладах.
На початку навчального року міською методичною службою проведено інструктивно-методичну нараду, під час якої вчителі-тренери ознайомились з нормативними документами стосовно реалізації проекту. Також педагоги отримали флеш-накопичувачі з матеріалами для роботи, Програми з розвитку соціальних навичок учнів початкової, середньої та базової школи у курсі «Основи здоров’я», практикум для учнів та посібник для вчителя, що надруковано завдяки фінансовій підтримці Європейського союзу і Представництва Дитячого фонду ООН (ЮНІСЄФ). Бажаємо всім успіхів у реалізації зазначеного проекту!
|
http://autta.org.ua/ http://helte.org.ua/ua/ http://www.wordshelp.com.ua/ |
|
|
Нотатки сьогодення |
Ячмінь Наталія
«Я - КВЕСТЕР»

Що наше життя? Гра… Цей вислів відомий всім. А життя вчителя, на мою думку, – це гра «квест»! Слово цікаве… Та, можливо, не всім знайоме.
Квест(з англійської «quest» - пошук, пошуки пригод ) – це гра з пригодами, де потрібно розв’язувати задачі для пересування за сюжетом. Є мета, до якої можна наблизитися, відгадавши загадки-головоломки, подолавши перешкоди. Кожна головоломка - це ключ до наступного етапу.
Квестер- гравець в один з видівквеста. Моя професія- це той самий квест! А я – квестер: на кожному етапі відбувається усвідомлення пережитого, пройденого, вивченого, незрозумілого… Отримано код ( підказку - вузлик на пам’ять)… І знову - рух вперед, де мене чекають нові пригоди, нові загадки, нові перепони! 4 роки минають - сюжет закінчується, склад команди змінюється. І знову початок, тільки сюжет і пригоди інші… Запитаєте: «А де ж мета? Яскравий фінал? Нарешті, скарб чи винагорода?» Відповідаю: « Це - мої вчорашні «жовторотики», а сьогодні - «пташенята», які мають крильця, летіти далі ». Випурхнули… Залишивши «скарби життєвого досвіду» – вузлики на пам’ять…
1 клас. На старт!Увага! Марш!Квест розпочато…
«Перше» 1 Вересня… Хвилювання та 100-відсоткова готовність!!! Календарно-тематичне планування – складено, відповідно до навчальних програм, комплект канцелярії – придбано, нові надії – переповнюють серце. Моя мета - подарувати маленьким людям щастя, радість пізнання, нові відкриття, перемоги в процесі вивчення нового, а також, знайти нових друзів. Навчальний рік сповнений загадок. Як зробити так, щоб Микита всидів, хоча б хвилин 10 на стільчику, Ромчик не чіплявся мамі за ногу, коли залишається у приймальні (1 клас при дитячому садочку), Марко не плакав від того, що його олівці лежать не так, як слід, Ілля не викрикував постійно: «Я, я знаю!!!»
В'яжемо кріпкий вузлик - віра в кожну дитину, терпимість, розуміння того, що я – мама в n- n-n-ступені!
2 клас. ½ квесту!!!
На меті – крокування сходинками початкової школи догори. І знову головоломки ! Які уроки цікаві? Обираємо нестандартні! Як вивчити таблицю множення? Долучивши батьків! Скільки часу потрібно для того, щоб навчилися заповнювати щоденник? Кожному – своє. «А в мене випав зуб!» - знову галасує Ілля на весь клас. І всі починають пригадувати , як же це відбувалося з ними, заспокоюють Іллюшу. А навчально-виховний процес продовжується... У класі оселяється світлячок Добрик, який має ліхтарик. А з ним усвідомлення, що я – той самий ліхтарик, який повинен весь час горіти, а не жевріти.
В'яжемо знову вузлик – додавай життя до кожного шкільного дня, світи!
3 клас. Переведемо подих…
Мета - нові очікування.Завдання стають складнішими… Чим будеш, учителю, дивувати своїх «дорослих» малят? Як припинити «інтриги» дівчаток? Де знайти «золоту» середину між бажанням учитися та лінощами? Знову дзвенить дзвоник, а ми ще не все обговорили. Завтра знову будемо обмінюватися думками. Ми все подолаємо, коли між нами буде взаєморозуміння, довіра, жага до знань.
Новий вузлик – збагни свою місію! Усвідомлюю, що я - не зайва, а потрібна людина!
4 клас. Нарру Еnd.
«Час, зупинись!» - благаю… Щемить у грудях. Знову хвилювання та 100-відсоткова готовність!!! Усі епізоди гри промайнули перед очима. Коротенький відрізок довгого шляху вихованцями пройдено. Мій квест ось-ось закінчиться: «пташенята» вилетять з гніздечка, яке для них стало замалим. Шалва Олександрович Амонашвілі говорив: «Поспішайте, діти, будемо вчитися літати». Вірю в Вас, мої любі! Летіть!
Останній вузлик – віра в себе! Робота, творчість, гра продовжуються. Урешті - решт, Я – Учитель! І не просто Учитель, а Учитель – квестер!
P.S.
Кодові слова: «Я люблю свою професію…Люблю за таємниці, які вона зберігає, за мудрість, якою наділяє з часом, за те, що змушує мене рухатися ВПЕРЕД! |
|